History

Translate to Bahasa


History
Starting at Java Jazz Festival 2007 Haykal get the assignment from senior at high school to seek funding for sport competition events. The seniors give java jazz theme t-shirt to sell during the event. The result in 1-day all clothes sold. See this opportunity, Haykal make unofficial clothes for this event every year until 2010. In the year 2011, Haykal meet Hario and agreed to make this business more serious. First day of Java Jazz 2011, (4 March 2011) use as the birthday of Kal's. Followed by Bruno Mars concert, Justin Bieber concert, Maroon 5 concert, Kal's present to provide a stuff for young people who wanted to show their admiration for the idols. To make a strong relationship with Kal’s Friends (Kal’s called the customers), Kal's given the tagline “For You!” This is to confirm that Kal's comes with different colors and are ready to be companions for young people. Because Kal's For You!

Vision:
Make Kal's to be a friend to all young people.

Missions:
Make quality products, up to date and prioritize Kal’s friends satisfaction.



They are kal's Friend who are wearing Kal's T-Shirt. If you want to be like them ? Just Order Our T-Shirt


Translate to english

History
Dimulai pada saat Java Jazz Festival 2007, Haykal mendapatkan tugas dari senior di sekolah untuk mencari dana untuk acara competisi olahraga. Dan diberikan lah Haykal dan temani temanya baju bertemakan java jazz yang harus dijual pada saat event tersebut berlangsung.  Dan hasilnya dalam 1 hari baju tersebut habis. Melihat kesempatan ini, Haykal membuat baju unofficial untuk event ini setiap tahunnya hingga tahun 2010. Di tahun 2011 ini, Haykal betemu dengan Hario dan sepakat untuk membuat usaha lebih serius. Tanggal pertama Java Jazz tahun ini (4 maret 2011) dijadikan sebagai hari kelahiran Kal’s. Dilanjutkan dengan Bruno Mars concert, Justin Bieber concert, Maroon 5 concert, Kal’s hadir memberikan wadah bagi kaum muda yang ingin menunjukan kekagumannya terhadap idolanya. Perjalanan Kal’s masih sangat panjang untuk menjadi sahabat bagi anak muda. Maka untuk itulah Kal’s diberikan tagline For You! Hal ini untuk mempertegas bahwa Kal’s hadir dengan warna berbeda dan siap untuk menjadi sahabat bagi kaum muda. Karena Kal’s For You!
Visi:
Menjadikan Kal’s sahabat untuk semua kaum muda.
Missi:
Membuat produk berkualitas, up to date dan mengutamakan kepuasan kaum muda.
Read More . .